alhamdulillah...
dah lame cuti....br dpt bk blog blk...
byk pengalaman baru....cuti 2 bulan...
keje....
kat tempat keje baru??
eemmm...mcm2 jenis perangai,gaya,style....mcm2lh...
bak iklan astro..."mcm2 ada !!!!"
pengalaman mengajar aku erti kehidupan...bukan apa yang kita sangka dan harapkan semua indah dan seperti yg kt sangka...
hari pertama keje...
awak pekerja baru??
ye puan...
awak pasti awak bleh buat keje berat...
insyaallah bleh puan...
keje ape ek??
awak jadi room attandent...
dengan kata lain...housekeeping...
apo ko bondo eh jang????
alah...kemas bilik.. basuh toilet...vacuum bilik....
eemmm...interesting, menarik2....aku pun mulalh...
dari kul 9 pg smpi 5ptg....
aduh....mak!!!! sakitnye....abih satu badan lenguh2....
bantainye minyak afiat...gamat...janji bdn elok...
seminggu kemudian....
selame satu minggu..aku keje kat situ...satu staff pun aku x nmpak yg solat...
isk2...pelik pun ada... ABC sedunia ke???
kebetulan first day keje kt situ aku ABC...doklh rehat dalam bilik rehat....
2 yg bleh perasan 2...mula2 aku ingat aku silap pk tp....memang betul....
waktu rehat adalah sekadar untuk menambah dan menebalkn make up or
lg best..."touch up...."
isk2....
lg best kalo bt overtime...katanya qada je solat..
entah tok guru mane diambilnye ilmu...
sedangkan org sakit pun kena solat
apalagi yang chat tubuh badan...
xde cacat cela....
astaghfirullah....
Ya ALLAH...
betapa dunia sudah akhir zaman...
Ya ALLAH...
aku mohon padaMU...
janganlah KAU pesongkan hatiku,
setelah ko berikan hidayahMU...
tetapkanlah hatiku pada agamaMU
kat cni bukan aku nak cite pasal buruk orang2 kt situ
tp mengingatkn diri sendiri...dan sahabat2 ku
solat 2 bukan bleh bt main2...
tiang agama...
kalo dah x solat ...
apa lg tiang yang kita nk dirikan...
mmg aku terkilan dan sedih...melihat kejadian td 2...
bila dunia dah akhir zaman...
manusia cbuk mengejar harta dan kekayaan..
yang wajib di tinggalkan...
ingatlah DIRI INI & sahabat2...
amalan yang pertama dihitung adalah SOLAT...
kalo x solat...mcm mane nk hitung amalan lain...
Wahai sahabat2...
marilah kt sama berdoa...
semoga kt senantiasa berada di jalanNYA....
solatlah sebelum kita disolatkan....
moral value:
jangan tinggal SOLAT...
jangan terlalu mengejar harta dunia....
kerana....
dunia ini makin dikejar makin pergi...meninggalkan kita...
tetapi akhirat...makin dicari makin dtg mendekat....
akhir kalam...
sekadar ingatan untuk DIRI INI...
segala kekurangan...teguran
insyaallah...diterima dgn hati yg terbuka...
wallahualam....(^_^)
Tuesday, June 30, 2009
terima kasih CINTA...
Posted by Hawa_T at 12:35 AM
Labels: suri tauladan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



0 comments:
Post a Comment