assalamualaikum...
salam ukhuwah....
emmm...topik makan....
makan....makan...makan..
wah...bestnyer...kenyang...
tadi aku mkn nasi dlm claypot...
aku makan ais kacang...
aku makan mee sizzling....
++++ mcm2 lagi lh....
asyik makan aje...
eh!!! dah gemuklah......fizikal mula menunjukkan hasil
hasil....makan ...makan ...makan...
akibat..???
malas nak solat...
malas nak baca AL-Quran..
malas nk solat sunat tahajjud...
malas nak puasa....
ishk3....
malas...malas...malas....
tanpa aku sedari...
macam mana dengan rohani aku???
KURUS!!!!
mcm mane nk nampak??
dah benda kt dalam....
hati berbisik....
tp...walaupun dah byk makan tp still rasa lapar....
rase kosong!!!
itulah akibat makanan rohani x diberi...
huhu....
sedih aku...sendirian....sorang2...
rase mcm dah ramai kawan....tp still rase sorang2....
huhu...
....rohaniku berbisik...
"itulah....ko x beri aku makan!!"
aku dah x berdaya nak mengisi hatimu lagi....
huhu....
aku.....
"mcm mane aku nak bagi makan untuk kau???
senang je....
kau hiasilah dirimu....
"bagaimana???"
pakai make up...???
tidak perlu semua itu...
antaranya...
*solat lima waktu....di awal waktu
*baca Al-Quran...walau sehelai muka surat/hari
*berpuasa....menahan nafsumu
*solat sunat tahajjud....menenangkan jiwa yg gundah
*bersedekah...boleh menyenangkan hati...
itulah yang akan menggemukkan aku....(rohani)
baiklah wahai rohani ku...
jika itulah perlumu.....
aku akan berbuat mengikut kehendakmu....
aku tahu....itulah yang perlu bagiku...
untuk mendapat redhaNYA....kasihMU....
wallahuallam....
Sunday, July 19, 2009
Makanan Rohaniku....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



0 comments:
Post a Comment